• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Mitt destruktiva liv i kreditens mörka rum är över

Commsnder

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
54
Poäng
157
I 12 år har jag handlat upp mig på olika saker, det har varit Klarna, olika kreditkort, dåliga affärer, husvagnar och bilar tex där jag gått back. Sammanlagda kreditkostnader har varit 920.000, hemsk summa, inbakad har jag iaf ett Standby-tält och en husvagn med värde 300.000. Men man blir mörkrädd av alla krediter man tagit, gjort olika samlingslån som bara blivit större och större med åren.

Jag har iaf gjort en bra husaffär där jag köpte huset för 260.000 2012, idag mättes värdet upp till 1.500.000. Pratade med min bank Swedbank där jag har bolån och nej de kunde inte låna ut 85% av bostadens värde. Hade 11 FF på UC och de trodde inte jag kunde ändra mitt beteende, idag har jag avslutat alla kreditkort, jag har spärrat mig hos alla bolag som Klarna, Resurs mm.

Med en månadssumma så har jag legat på 15.000 för alla blancolån, det är en stor summa som tär på ekonomin.

För 2 veckor sedan så låg jag och surfade runt och får upp Nordea på en internetsida där det står en säljannons "Vi tror på dig som människa" Det var som en uppenbarelse, sökte iaf kontakt och blir kontaktad av en bankman på Nordea, jag berättar hur allt ser ut, var jag har lån mm. Han blev trots allt imponerad på den koll jag har över alla lån, när det ser ut som för mig så brukar det vara ruinens brant sa han, jag skickade alla uppgifter och UC på printscreen, då jag inte ville ha nya UC för att sedan få ett nej.

Han på Nordea kollade igenom allt jag skickade och bokade in ett telefonmöte, han berättade lite kring att flytta bolån och baka in krediterna i bostaden och ett privatlån hos dom. Igår hade vi ett nytt telefonmöte och där han säger att allt går igenom och frågar om vi är intresserade, vi kör sa jag och min fru. Summan som jag kommer att ha framöver kommer landa på ca 6500 per månad då jag valde en hårdare amortering på bolånet för att skapa utrymme snabbare.

Jag känner mig så lättad att flytta till Nordea och att de lyssnar på en innan de dömmer personen på en UC. Jag kommer kunna spara 4000:- per månad istället för att ha 4000 att leva på efter allt är betalt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
I 12 år har jag handlat upp mig på olika saker, det har varit Klarna, olika kreditkort, dåliga affärer, husvagnar och bilar tex där jag gått back. Sammanlagda kreditkostnader har varit 920.000, hemsk summa, inbakad har jag iaf ett Standby-tält och en husvagn med värde 300.000. Men man blir mörkrädd av alla krediter man tagit, gjort olika samlingslån som bara blivit större och större med åren.

Jag har iaf gjort en bra husaffär där jag köpte huset för 260.000 2012, idag mättes värdet upp till 1.500.000. Pratade med min bank Swedbank där jag har bolån och nej de kunde inte låna ut 85% av bostadens värde. Hade 11 FF på UC och de trodde inte jag kunde ändra mitt beteende, idag har jag avslutat alla kreditkort, jag har spärrat mig hos alla bolag som Klarna, Resurs mm.

Med en månadssumma så har jag legat på 15.000 för alla blancolån, det är en stor summa som tär på ekonomin.

För 2 veckor sedan så låg jag och surfade runt och får upp Nordea på en internetsida där det står en säljannons "Vi tror på dig som människa" Det var som en uppenbarelse, sökte iaf kontakt och blir kontaktad av en bankman på Nordea, jag berättar hur allt ser ut, var jag har lån mm. Han blev trots allt imponerad på den koll jag har över alla lån, när det ser ut som för mig så brukar det vara ruinens brant sa han, jag skickade alla uppgifter och UC på printscreen, då jag inte ville ha nya UC för att sedan få ett nej.

Han på Nordea kollade igenom allt jag skickade och bokade in ett telefonmöte, han berättade lite kring att flytta bolån och baka in krediterna i bostaden och ett privatlån hos dom. Igår hade vi ett nytt telefonmöte och där han säger att allt går igenom och frågar om vi är intresserade, vi kör sa jag och min fru. Summan som jag kommer att ha framöver kommer landa på ca 6500 per månad då jag valde en hårdare amortering på bolånet för att skapa utrymme snabbare.

Jag känner mig så lättad att flytta till Nordea och att de lyssnar på en innan de dömmer personen på en UC. Jag kommer kunna spara 4000:- per månad istället för att ha 4000 att leva på efter allt är betalt.
Härligt :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Delar samma erfarenhet utav Nordea. Beviljade mig samlingslån på över 800.000...Blev fan helt paff. Men han lyssnade på min historia. Litade på mig. Var mänsklig.

Var inte ens kund där utan på SEB så jag är jävligt glad att jag ska byta till Nordea.
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Ja
Delar samma erfarenhet utav Nordea. Beviljade mig samlingslån på över 800.000...Blev fan helt paff. Men han lyssnade på min historia. Litade på mig. Var mänsklig.

Var inte ens kund där utan på SEB så jag är jävligt glad att jag ska byta till Nordea.
Man kan bara gratulera :) vilken ränta kunde dem erbjuda ? Känns väldigt mänskligt o inte så stelt o inom ramarna som andra banker som endast följer vad datorskärmen visar direkt utan gör en överblick av förutsättningar känns det som :)
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Delar samma erfarenhet utav Nordea. Beviljade mig samlingslån på över 800.000...Blev fan helt paff. Men han lyssnade på min historia. Litade på mig. Var mänsklig.

Var inte ens kund där utan på SEB så jag är jävligt glad att jag ska byta till Nordea.
Behövde du säkerhet för samlingslånet på Nordea?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Kanske är värt att slå en pling till Nordea. Varit kund där sedan jag var 13 år. Är idag en bit över 40. Det kanske gör något för att öka chanserna till ett samlingslån.
 

Commsnder

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
54
Poäng
157
Delar samma erfarenhet utav Nordea. Beviljade mig samlingslån på över 800.000...Blev fan helt paff. Men han lyssnade på min historia. Litade på mig. Var mänsklig.

Var inte ens kund där utan på SEB så jag är jävligt glad att jag ska byta till Nordea.


Haha jo men kände direkt när jag frågade honom. Är inte 11 UC FF ett problem?
Nej varför skulle det vara problem frågar han. Stämde allt jag hade printscreen och mailat så skulle det inte vara några hinder vid en UC hos dem
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Helt fantastiskt!
Stort grattis och hoppas du håller budgeten!
Visst är det konstigt att man klarar av att snåla som attans när det verkligen inte finns utrymme längre men såååå lätt slappnar av när det plötsligt finns pengar på kontot.

fråga; hur fick du kontakt med rätt person? Har försökt boka men är inte kund.
 

Commsnder

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
54
Poäng
157
Helt fantastiskt!
Stort grattis och hoppas du håller budgeten!
Visst är det konstigt att man klarar av att snåla som attans när det verkligen inte finns utrymme längre men såååå lätt slappnar av när det plötsligt finns pengar på kontot.

fråga; hur fick du kontakt med rätt person? Har försökt boka men är inte kund.


Tack, nä har kommit till insikt att jag inte är behov av mer än kärlek. Prylar gör mig lycklig i 48 timmar

Fick upp en annons på Facebook där man kom till ett formulär som man skrev i så skulle de kontakta mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp